Page 2 - Telki Napló 2025.11
P. 2
2 Önkormányzat
Polgármester naplója
Úton-útfélen
November 27-én, az éves, nehézségek. Azt senki se gondolhatja komolyan, hogy akinek a
szokásos közmeghallga- Széll Kálmán tér felé, a Rózsadombon vagy Óbudán van dolga,
tásnak idén a térségi köz- körgyűrű nélkül is körbe fogja autózni Budapestet.
lekedés problémaköre A helyzet tehát egyáltalán nem rózsás, sőt! Az ilyen léptékű
lesz a témája.
problémák jelentős állami beavatkozást igényelnek, messze
Mindannyian tapasztaljuk nem települési léptékű, hanem azt több nagyságrenddel
a budai agglomeráció- meghaladó kérdések, megoldásukra azonban nem látszik
ban, elsősorban a Buda- komolyan vehető szándék.
pest felé irányuló közleke-
dés mindennapos nehéz- Jelenleg ráadásul számos, egyidejű kisebb-nagyobb útjavítás, a
ségeit. A térség közleke- meglévő úthálózaton történő beavatkozás kezdődik, ami
dési fejlesztése az elmúlt összeadódva a mindennapos nehéz helyzetnél is rosszabb
évtizedekben messze el- közlekedési lehetőségeket eredményez.
maradt a minimálisan A Pátyot Biatorbággyal összekötő 81106-os számú út az M1-es
szükségestől, és sem- autópálya bővítése kapcsán minimum hat hónapig korlátozás
miképp sem tart lépést alá fog esni. A gumiút felújítása várhatóan szintén nyárig tartani
egy fővárosi agglomerá- fog. A Budakeszin életbe lépő forgalmi átalakítások fékezni
ció természetes és előre fogják az átfolyó forgalmat, a várható egyéb felújítások és a
látható folyamataival. Budapesten esedékes útjavítások további lassítást eredmé-
nyeznek.
Sem a közúti közlekedés,
a közösségi közlekedés, sem a kötöttpályás közlekedés, sem Mindebből az következik, hogy a következő időszak közleke-
pedig az olyan járulékos fejlesztések, mint a P+R parkolók nem dése még az eddiginél is nehezebb lesz, és buddhai türelemre
vagy alig valósultak meg. Pedig voltak előremutató koncepciók lesz szüksége mindenkinek, akinek hivatása, oktatása Budapest-
és tervek, de ezek nagy része áldozatául esett a gazdasági hez kapcsolódik.
és/vagy politikai világ rögvalóságának.
Mi a megoldás? – kérdezhetik. Nos, látva az elmúlt évtizedek
Ne legyünk igazságtalanok, a pátyi iparterület fejlesztése magá- eseményeit, semmi bíztatóval nem tudok szolgálni. Az ország
val hozta az autópálya felhajtó megvalósulását, ami ugyan jelen- fővárosának agglomerációjáról van szó, nem valami falusi
leg kevés örömre ad okot, de hosszabb távon mégiscsak javít a kerülőútról. Ide nagy léptékű koncepció és kormányzati
helyzeten. A kampányfinis hangulatjavító útjavításai sem telje- elszántság szükséges. Ráadásul arra már nincs idő, hogy újabb
sen haszontalanok, de az igazi, koncepciózus, valóban hatékony évtizedig inkubáljanak egy-egy koncepciót, szinte azonnal a tet-
fejlesztések mindegyike elmaradt és jelenleg még reálisnak tek mezejére kell lépni.
tekinthető céldátum nélkül felfüggesztésre került.
Az a helyzet, hogy a „senkit nem hagyunk az út szélén” szlogen-
Az áthaladó forgalommal túlterhelt települések belekényszerül- nek kicsit más a jelentése, ha nincs is út…
nek olyan, egyébként saját maguk számára is újabb nehéz-
ségeket generáló lépésekbe, amelyek szintén kizárólag hangu- November 27., Kodolányi János Közösségi Tér, közmeghallgatás.
latjavítónak tekinthetők, viszont még jobban megnehezítik a Téma: a térségi közlekedés.
mindennapokat, mindenfajta pozitív hatás nélkül. A lámpás kor- Deltai Károly
látozások, egyirányúsítások és egyéb hasonló lépések hatása polgármester
kiszámítható: további torlódások, elhúzódó dugók, forgalmi
2025 november

