Széchenyi2020

hivatal@telki.hu   |    06 26 920 800   |   facebook   |    

KSZGYSZ program a pályaorientációs napon

kgyszsz1

Az idei Pipacsvirág Általános iskolai pályaorientációs nap különleges színfoltja volt a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének (KSZGYSZ) programja, amelyen hat osztályunk vett részt: a 2.a, 3.b, 5.a, 5.b, 5.c és a 6.a.

A fenntarthatóság tudománya címmel a gyerekek hat állomáson érdekes témákkal foglalkoztak, például a jövő szakmáival, a mikrobák természetben és iparban betöltött szerepével, zajszintméréssel. Arra a kérdésre is keresték a választ, hogyan kapcsolódnak a feltalálók a fenntarthatósághoz.

Tanulóinknak nagyon tetszett az esemény. Köszönjük a KSZGYSZ-nek a lehetőséget, akik a mi iskolánkban „debütáltak” országos programsorozatukkal!

„Színvonalas program volt, felkészült előadókkal. A gyerekek érdeklődését végig fenntartották, ismereteik a természeti környezetünket veszélyeztető hatásokról gyarapodtak. A tudomány lépéseiről ezek elhárítására okos és használható ötleteket adtak. Az 5.a osztály kihasználta a pályaorientációs nap lehetőségeit.” – Egerszegi György osztályfőnök.

„Köszönjük szépen a lehetőséget az iskola vezetőségének, hogy részt vehettünk a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége által megtartott foglalkozásokon. A gyerekek nagyon élvezték, a végére el is fáradtak!” – Ispán Marietta, a 2.a osztályfőnöke.

Farkas Judit igazgató

kgyszsz2


Szemléletformálás, KSZGYSZ

„A fenntarthatóság tudománya” iskolai roadshow-n megint jó volt látni a csillogó szemeket! Idei első alkalmunkon, Telkiben, a Pipacsvirág Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában folytattuk a Kutatás Mindenkinek (Research2All) programot, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft-vel együtt megvalósított projekt keretein belül. Témáink az alábbiak voltak.

Zajvédelem – Miért káros a zaj? Hogy keletkezik a zaj? Hogy mérjük és mit mérünk? Hogy lehet a zajt csökkenteni?

Kármentés – Szabadulójátékok tematikájára épülő csapatfeladat / irányított játék és a folyamatokat értelmező tudományos háttérmagyarázat. A feladat egy szennyezett terület mikroorganizmusokkal történő kármentesítése volt.

Tiszta levegőt! – A program keretében a gyerekek egy kézi mérő segítségével megismerkedhettek a különböző határértékekkel, illetve tanulhattak arról, mit tehetünk a tisztább levegőért.

Miből lesz a cserebogár? – A két állomásból álló program betekintést adott a fenntarthatóság tudományába, és arra, milyen lehetőségek vannak, emellett találkozhattak innovatív projektekkel, illetve megtudhatták, korábbi feltalálók, tudósok hogyan kapcsolódnak a fenntarthatósághoz.

JövőképKészítő – A gyerekek képeket készítettek különböző kiegészítőkkel, beöltözhettek szakembereknek, vicces szövegekkel.

Szőllősi-Sebestyén Zita
környezetvédelmi oktatás koordinátor

kgyszsz3

Fel